Är du laddad inför säsongen 2016/17?

Posted In: Gelderd End
  • Leeds så klart!
    Leeds så klart! on: 1 juli, 2016 kl. 21:17 #5810

När var det senast ni kände er superladdade inför en säsongsstart?

Själv är jag överladdad. Visst, vi vet hur det brukar sluta för Leeds, men f-n vet denna gång.

Munken och gänget runt honom tycker jag ser väldigt lovande ut.
    Spännande nyförvärv ser ut att komma in.
    Att vi dessutom äntligen får en ny svensk i Leeds är pricken över i.

F-n vet om inte vad vi alla önskat under många år händer säsongen 2016/17.

MOT

sportcarl1
    sportcarl1 on: 1 juli, 2016 kl. 21:42 #5811

är superladdad och tokladdad inför varje säsong, men vis av erfarenhet vill jag inte sticka iväg med alltför mycket opptimism,truppen är stark men för tunn, Barkley och Antonsson in gör ju inte truppen bredare då vi ju släppt Bellusci och Antenucci, förhoppningsvis kan dock dessa 2 leverera mer, men återstår att se

Profilbild
    WhitesMOT on: 1 juli, 2016 kl. 22:02 #5812

Fråga mej om en månad. Ambitionsnivån måste upp mycket mycket mer. Just nu är det bara samma sak som förra sommaren. Inte för att klaga på förra sommaren för det såg ut som vi blickade åt rätt håll i början men vi vet hur det sluta.

Vi måste behålla juvelerna och vi behöver åtminstone 2 namn in som på papper är lika bra eller bättre än det bästa vi har. Bartley och Anton höjer inga ögonbryn just nu.

Profilbild
    Robin Persson on: 2 juli, 2016 kl. 08:16 #5819

Positivt att Cellino faktiskt verkar låta Monk bestämma (så här långt) och att italienarna med dålig moral snart alla är ett minne blott.

Dessutom lite nyförvärv i tid för en gångs skull. Hoppas fler trillar in. Jag könner mig positivare än på många år. Kul med så mkt säsongskort också 🙂

Profilbild
    Plyma on: 2 juli, 2016 kl. 08:30 #5820

Yepp

Fredrik Karlsson
    Fredrik Karlsson on: 2 juli, 2016 kl. 09:10 #5821

Ser försiktigt positivt på den kommande säsongen. Det är strålande att det äntligen börjar skapas lite ordentlig struktur på ledarsidan. Båda värvningarna hittills bådar gott.

Och som Rob skriver så är det riktigt härligt att det sålts så många säsongskort, tror vibbarna är positiva även i Leeds.

Men jag har ändå svårt att se oss återvända till Premier League den här säsongen. En kvalplats skulle jag vara överlycklig med. Men det absolut viktigaste är ju att Cellino äntligen visar att han lärt sig av tidigare misstag och faktiskt ger Monk en chans att få det här att fungera.

sportcarl1
    sportcarl1 on: 2 juli, 2016 kl. 09:30 #5822

denna säsong måste målet vara topp 6, vi visade förra säsongens andra hälft att vi har kapacitet då vi avancerade från 18 till 13:e plats, dock måste det in några förstärkningar till. Newcastle känns som en given favorit, Aston Villa och Norwich är jag inte säker på att de är bättre än topplagen i championship utan kan bli ett lag likt QPR och Fulham.

Profilbild
    Robin Persson on: 2 juli, 2016 kl. 10:23 #5823

Få se om Newcastle leker hem serien eller om de gör en Derby.

Profilbild
    Thord G on: 2 juli, 2016 kl. 11:55 #5825

Ser väl inte helt tokigt ut men innnan man åker ut i rymden , så finns det 3 frågetecken att lösa.
    Till att börja med.
    En anfallare o en mittback till åxå.
    Tack.

Fredrik Karlsson
    Fredrik Karlsson on: 2 juli, 2016 kl. 15:17 #5832

Senast Newcastle var nere och vände plockade de vill in över 110 pinnar eller något liknande? Tror nog att de kommer sluta solklar etta, där under är platserna up for grabs.

Leeds så klart!
    Leeds så klart! on: 7 juli, 2016 kl. 13:19 #5935

En ny lovande manager, en ny tränarstab, och sex nyförvärv – flertalet köpta!
    En drös egna talanger med nya kontrakt.
    Klubbens ekonomi är OK.
    Det går bra nu, och försäsongen har bara börjat.
    Mest lovande säsongen sedan Bates tog över?

Anti-maffian vrider sig besvärat i frustration…

Profilbild
    Robin Persson on: 7 juli, 2016 kl. 16:09 #5942

Skitbra nyförvärv! Är riktigt nöjd med alla namn som kommit in. Ser verkligen fram emot denna säsong.

Fredrik Karlsson
    Fredrik Karlsson on: 7 juli, 2016 kl. 19:28 #5947

Skillnaden på spel i Premier League och Championship: Dagen efter vi signar Rob Green på fri transfer gör Middlesbrough klart med Victor Valdes på samma vis.

sportcarl1
    sportcarl1 on: 7 juli, 2016 kl. 19:31 #5948

Rob Green är väl det enda nyförvärvet som kunde kvittat då hans form bevisligen är sämre än för några år sedan och petad vårsäsongen i QPR, tror det är marginell skilnad på Green och tex Turnbull, de andra nyförvärven är jag riktigt nöjd med.

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.