Burnley-Leeds United 160409

Posted In: Gelderd End
  • sportcarl1
    sportcarl1 on: 9 april, 2016 kl. 14:30 #4041

hade behållning av matchen åttionio av de nittio minutrarna, nästa säsong pangar en skadefri Wood in minst 20 mål, han var min MoM, Cooper också grym, några i leeds var väl si så där men det kan jag ta senare ikväll, nu dags att försöka hitta ett bra tips som ger 13 rätt

Profilbild
    Thord G on: 9 april, 2016 kl. 14:32 #4042

Tycker vi gör en helt okay match idag

Profilbild
    WhitesMOT on: 9 april, 2016 kl. 14:35 #4043

90 minuter med Murphy säger allt. Då vill man inte vinna en sån här match.

Och Wood….. TA AV KONEN FRÅN HUET !!!

Profilbild
    Mikael F on: 9 april, 2016 kl. 14:37 #4044

Snabb sammanfattning:

Ett “övertaggat” försvarsspel av Bamba orsakar indirekt målet, utöver det såg försvarsspelet ok ut.

Enbart Wood som regelbundet tar sig till bra lägen för avslut, synd att han inte kunde sätta bollen i mål bara.

Carayol och Dallas levererade bra bollar från kanten, lite tunt i mitten bara.

Antenucci gör ett friskt inhopp men skapar inte så mycket konkret.

Överlag en “OK” insats men inte mer än så.

Profilbild
    WhitesMOT on: 9 april, 2016 kl. 14:51 #4045

Hade det varit en 0-0 match så hade vår insats kunnat få godkänt.
    Nu skänker vi bort det igen tidigt och då går Burley in i lite lagom försvars mode vilket gör att vi ser skapliga ut.

Sen gör Evans några idiotiska byten och saken är avgjord.

267 hörnor och ingen blir farlig….

sportcarl1
    sportcarl1 on: 9 april, 2016 kl. 16:52 #4047

mina spelarbetyg efter matchen
    Silvestri 6 vill inte beskylla honom för målet, men imponerade inte i övrigt
    Berardi 7 startade minst sagt tveksam men spelade upp sig verkar lite ringrostig
    Bamba 6 hade fått högre betyg om han inte gjort bort sig totalt vid målet, i övrigt bra, men målet ack så kostsamt
    Cooper8 gjorde sitt jobb som vanligt bra, någon viktig räddning på med
    Taylor 7 bra men inte lika bra som i höstas
    Diago 7 han höll upp spelet bra på mittfältet, bra nyförvärv
    Murphy 5 mellnmjölk, inte värdelös men han håller inte på denna nivån om vi skall sikta högre
    Cook 7 lika bra som Burnleys mittfältare men vet han kan ändå mer
    Dallas 7 gör alltid ett bra jobb och hade bra inlägg
    Wood 8 min MoM och hade fått 9 om han satt ett mål, han fick mig att tro och längta inför nästa säsong,gjorde 90 bra minutrar och verkar mycker mer fit och på hugget än i höstas, borde satt minst ett mål dock, vann oerhört mycket bollar, tyckte han överglänste Burnleys anfallspar
    Carayol 5 vill se mer av honom än det här om han skall stanna, rätt att byta ut honom
    Ante 6 ok inhopp utan att skapa någon fet målchans
    Mowatt, för kort tid för att bedöm men märkte inte av honom, känns lite som Murphy, tycker inte han känns som startspelare om vi har Bridcutt tillgänglig med, känns långt ifrån fjolårsformen

Profilbild
    Thord G on: 9 april, 2016 kl. 17:31 #4051

Inte bara i denna matchen men ni får ursäkta mej men vad är det som gör Cook till en så bra spelare.
    Jag ser inte mycket bra som han gör.
    Tror säkert han kan bli bra men..
    Inte många mål.
    Inte många assist.
    Skapar inte mycket.
    Ligger inte bakom många chanser.
    Tala om för mej -Vad gör han som är så bra ??
    Jobbar han mycket ?
    Bryter han många passningar/uppspel ?
    Markerar han bort sin motståndare ?
    Har han bra rörelse ?

Profilbild
    Mikael F on: 9 april, 2016 kl. 17:32 #4052

Sportcarl//

I det stora hela samma spelarbetyg som jag skulle gett. Cooper och Wood bäst på plan i Leeds. Blev väldigt imponerad av Woods fysik, han höll undan försvarare och plockade ner bollar utan problem. Men ska vi spela med honom ensam på topp så tror jag vi behöver någon offensivare än Cook som understödjer centralt.

Profilbild
    Mikael F on: 9 april, 2016 kl. 17:46 #4054

Thord//

Den stora grejen med Cook är hans kvalitet trots hans låga ålder. Hade han varit 25 så tror jag inte det snackats lika mycket om honom.

Som du säger så producerar han inte så många poäng, därför tycker jag att han inte borde spela i den offensiva roll han har just nu.

Hans styrkor som jag ser det är hans arbetskapacitet, snabbhet, kortpassningsspel och bollvinnande. Han är ruggigt bra på att frakta bollen upp i plan i hög fart.

Jag tror att han skulle passa bäst som den lite rörligare och offensivare av 2 defensiva mittfältare.

Profilbild
    Thord G on: 9 april, 2016 kl. 17:59 #4055

Visst Cook är ung men ändå men..
    Visst han kanske förtjänar chansen att utvecklas men …
    Han borde skapa mer redan nu. I ung ålder.
    Jämför med Delph o Hughes tex.
    Finns flera.
    De gick i ung ålder o dominerade matcher..
    Cook är kanske bra för sin ålder men är han bra för Championship.

Profilbild
    Mikael F on: 9 april, 2016 kl. 19:19 #4056

Jag tycker Cook är en hyfsad championship-spelare just nu, tillräckligt bra för en startplats i ett mittenlag som Leeds. I de flesta av topplagen i ligan skulle han nog sitta på bänken, till förmån för mer erfarna och färdigutvecklade spelare.

sportcarl1
    sportcarl1 on: 9 april, 2016 kl. 19:51 #4057

tycker han visar klass och är given i Leeds, i jämförelse med Burnleys mittfältare minst lika bra. sedan kan jag hålla med Thord med för Cook är inte komplett än. vill se att han vinner matcher åt oss det har han kapacitet till och börjar göra mål med, han är ju given och har varit given i England U16 U17 U18 och U 19 så hans kvalitér behöver inte ifrågasättas , tror han kommer bli bästa spelare Leeds fått fram de sist 15 åren tillsammns med Milner och Delph, det jag istället undrar är vad som gör Mowatt till så himla bra spelare, ser honom inte som en PL-spelare och definitivt inte given på Leeds mittfält.förvånad över attså många har Bellusci och Mowatt som favoritspelare för ser väldigt stora brister med hos dom tillsammans med det de är bra på

sportcarl1
    sportcarl1 on: 9 april, 2016 kl. 20:01 #4058

Mikael F 17:46, sedan har man en ensam target måste man ha yttrar som vågar utmana och gå in i straffområdet för det är ju där det händer grejer plus att Wood behöver stöd, överlag nöjd med matchen förutom resultatet

Profilbild
    Mikael F on: 9 april, 2016 kl. 20:13 #4059

Hur bra en spelare presterar beror ju till viss del på medspelarna också. Cook kanske skulle blomma ut rejält med en erfaren herre som Barton brevid sig t.ex. En stabil klubb skulle säkert också hjälpa…

Angående Mowatt så är det en spelare som verkligen behöver rätt omgivning för att prestera. Hans främsta (enda?) strykor är skottet och passningsspelet, svagheterna är däremot många. Men se också skillnaderna i prestationerna förra säsongen då han fick spela offensiv mittfältare mot denna säsongen då han främst fått spela på en kant.

Det enda jag gillar med Bellusci är inställningen, utöver det är han inte min typ av mittback.

Profilbild
    Mikael F on: 9 april, 2016 kl. 20:17 #4060

Sportcarl//

Absolut, både offensiva mittfältare och yttrar måste assistera anfallaren med löpningar och passningsalternativ. Just rörligheten är något vi saknat länge.

Profilbild
    WhitesMOT on: 9 april, 2016 kl. 20:58 #4061

Terry //

Evans har ingen hum och spelar Cook ur position. Där är felet. Det finns en väldig talang i grabben.

Idag spelar vi 3 innermitt och 2 av dom är helt felplacerade. Då blir det inte bättre än så här. Sen försöker geniet förändra den uppställningen som trots allt hade lite i sig. Och han lämnar den mest felplacerade av de alla kvar på sin position, Murphy.

En bra coach kan sina spelares styrkor. Evans chansar och hoppas.

Profilbild
    Mikael F on: 9 april, 2016 kl. 22:06 #4063

Whites//

Jag instämmer, utan att på något sätt vara en expert så tycker jag det är tydligt att man balanserar laget fel många gånger. Troligtvis pga att man vill klämma in alla dom “bästa” spelarna, vilket också resulterar i att många får spela ur position.

I dagens match med de spelare som startade så hade jag nog bytt plats på Murphy och Cook. Murphy känns farligare offensivt med både sitt skott och avgörande passningar, som assisten till Wood senast. Medans jag upplever Cook vara en bättre bollvinnare och dessutom rörligare än Murphy, vilket borde komplettera den lika orörliga Diagouraga bättre.

Profilbild
    Hartey on: 9 april, 2016 kl. 22:46 #4064

Tror att Cook inte orkar mera denna säsong, han är dock bara 18 år. Evans har ju också sagt att han upplever Cook som sliten. Håller med Thord att stundtals har jag svårt att se Cooks storhet.Cook har gott om tid att utvecklas så han kan bli en färdig storspelare som Charlie Taylor är.

Profilbild
    WhitesMOT on: 9 april, 2016 kl. 22:47 #4065

Murphy är offensiv mittfältare. Det var på dom egenskaperna han köptes. Han rosades för detta i Crewe. Sen har ett gäng blinda hönor missat det och envisats med att spela honom ur position.

För mej är det det första tecknet på att en manager eller coach inte duger när man börjar spela gubbar ur position bara för som du säger klämma in dom “bästa”.

Man kan göra det om man har lag som Arsenal eller liknade. Men då har man kvalité över hela linjen som kompenserar. På vår nivå med det vi har blir det oftast som idag. Snedseglat.

sportcarl1
    sportcarl1 on: 10 april, 2016 kl. 17:52 #4069

En blir lite chockad när man läser vad fans skriver om Wood, helt sjukt det jag läste på YEP igår och även ett annan sida HITC tror jg den hette, i mina ögon var han vår bäste, men i många ögon inte vatten värd, en hoppas ju inte spelarna läser tabloider, fruktansvärt elakt skrivit,förr trodde man ju till mans vi hade världens bästa fans men det tror jag definitivt inte längre, dock finns det många helt fantastiska som lägger ner enorma summor för att se sitt favoritlag och stöder dem i vått och torrt så jag stryker inte alla under samma kam

Visar 20 inlägg - 41 till 60 (av 76 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.