Leeds vs Bolton 160305 16:00

Posted In: Gelderd End
  • sportcarl1
    sportcarl1 on: 4 mars, 2016 kl. 15:48 #2834

lär bli en del förändringar sedan debaclet mot Brighton. tippar på en positiv reaktion och vinst. Förra säsongens möte slutade 1-0

Silvestri
    Coyle Bellusci Cooper Taylor
    Diagouraga Bridcutt
    Dallas Cook Mowatt
    Antenucci

Profilbild
    Mikael F on: 4 mars, 2016 kl. 16:12 #2837

Jag tror att startelvan kommer se ut som du skriver men med Doukara eller Erwin på topp. Tycker däremot inte att det är en elva vi borde spela, alldeles för defensiv balans som vanligt.

Den sak jag reagerar på match efter match är att man fortsätter spela spelare ur position trots att alternativ finns. Visst jag kan tycka att t.ex Mowatt är en bättre spelare än Botaka, men jag skulle fortfarande spela Botaka före Mowatt på en kant.

Jag ser hellre att vi spelar den bästa spelaren på respektive position än att försöka klämma in våra 11 bästa spelare och ett flertal är ur position.

sportcarl1
    sportcarl1 on: 4 mars, 2016 kl. 16:15 #2838

den jag la ut är inte heller den jag vill ha till 11/11, jag förordar alltid 2 anfallare på hemmaplan

Profilbild
    Mikael F on: 4 mars, 2016 kl. 16:32 #2839

1 eller 2 anfallare tycker jag personligen inte spelar sån stor roll. Förutsatt att man kompenserar med offensiva mittfältare om man spelar med 1 anfallare.

Problemet är ju att vi har spelare som Dallas, Cook och Mowatt som ska understödja anfallaren med offensiva löpningar vilket bara Dallas är någorlunda kapabel till. Jag anser att Cook passar bättre med en mer defensiv utgångspunkt där han kan transportera bollen upp i plan. Mowatt är för långsam för en kant, han är mer en Xavi typ som ska agera spindeln i nätet centralt.

Ner med Cook på en defensiv plats istället för Diago/Bridcutt, flytta in Mowatt centralt, sätt Botaka/Carayol på en kant. Då skulle vi nog klara 2 skott på mål istället för 1 i alla fall 🙂

Profilbild
    WhitesMOT on: 4 mars, 2016 kl. 17:18 #2840

Städerskan
    Coyle Psyko Coop TaylorMade
    Bridcutt Cook
    Dallas Mowatt Carola
    Stokes

Om vi nu ska ha nån chans att vinna nån gång. Men denna kommer aldrig hända så 0-2 imorgon.

sportcarl1
    sportcarl1 on: 4 mars, 2016 kl. 17:19 #2841

med en anfallare känns det som vi kör med en isolerad ö längs fram och blir plockmat för motståndarna, sedan är det en helt annan sak att med en eller två anfallare så är kvalitéen på anfallarna bland de sämsta i serien.är även mittfältarnas jobb att inte bara spela bra fram till straffområdet utan att också våga utmana och våga komma med fart in i straffområdet skapa oreda och dra med sig straffar, Brightons första mål är ett typexempel på hur det skall se ut.

Profilbild
    Thord G on: 4 mars, 2016 kl. 18:42 #2844

Det är inte många matcher , där vi spelat med 1 anfallare , som vi har haft den rörelsen som måste till av mittfältarna. Vilka som spelat där spelar ingen roll.
    Och då menar jag de sista 5 åren.Minst.
    Enstaka matcher kanske inte mer.
    Vi har inte nu o har inte haft många mittfältare som löper mycket i djupled. Mowatt o co vill ha bollen på fötterna.
    Tycker inte den ensamma anfallaren fått mycket till understöd heller.
    En sak som kan bli bra mycket bättre.

sportcarl1
    sportcarl1 on: 4 mars, 2016 kl. 19:27 #2849

Tycker det är ganska tråkigt att se fotbollen oftadels med en anfallare. Känns defensivt och tråkigt på hemmaplan

Profilbild
    Robin Persson on: 4 mars, 2016 kl. 19:34 #2851

En kortare införrapport ligger nu uppe: https://luss.se/infor-leeds-united-bolton-wanderers/

Leeds så klart!
    Leeds så klart! on: 4 mars, 2016 kl. 20:12 #2852

0-0 eller 0-1 blir mitt tråkiga tips.
    Vi kan inte göra mål.
    Laget saknar både självtroende och vinnarskalle.
    Något positivt?
    Vi kanske får se ett skott på mål om vi har tur…

Jag hoppas att jag har fel, men det här laget suger just nu.

Profilbild
    Mikael F on: 4 mars, 2016 kl. 20:13 #2853

Thord

Jag håller helt med dig, rörelsen som vi saknar är otroligt viktig när man spelar med 1 man på topp.

Jag skulle långsiktigt vilja se att vi värvar en trupp för 4-4-2, då kan man lätt flexa vid skador. Inför den här säsongen värvade man ju för 4-3-3 och nu står vi här helt utan bredd i anfallet. Utan Wood på plan verkar vi ha tappat det lilla anfallsspel vi tidigare lyckats prestera.

För övrigt så håller jag med WhitesMOT att Stokes vore nått att testa innan säsongen är över, han har ju öst in vackra mål i u21 på slutet.

Profilbild
    Robin Persson on: 5 mars, 2016 kl. 08:44 #2857

Gameday!

Profilbild
    Thord G on: 5 mars, 2016 kl. 09:36 #2859

LSK//

Är nog så de flesta känner just nu.

Profilbild
    Robin Persson on: 5 mars, 2016 kl. 11:22 #2860

Två stycken LUSSare på plats idag i Emil och Tobbe 🙂

Thom Mattsson
    Thom Mattsson on: 5 mars, 2016 kl. 12:19 #2861

Islossning idag samtidigt som vi fått 35 cm nysnö här i Canazei, Italien!

4-2 till Leeds!

Profilbild
    Mikael F on: 5 mars, 2016 kl. 15:12 #2871

#lufc team vs @OfficialBWFC | Silvestri, Coyle, Cooper, Bellusci, Taylor, Diagouraga, Bridcutt, Cook, Carayol, Antenucci, Doukara.

#lufc subs vs @OfficialBWFC | Peacock-Farrell, Berardi, Bamba, Murphy, Adeyemi, Mowatt, Dallas.

Profilbild
    Robin Persson on: 5 mars, 2016 kl. 15:33 #2872

Antenucci från start, herregud.

Profilbild
    Mikael F on: 5 mars, 2016 kl. 15:41 #2873

Ingen anfallare på bänken heller. Måste ju vara bättre att ta upp någon från u21 än att inte ha någon alls?

Profilbild
    Robin Persson on: 5 mars, 2016 kl. 15:41 #2874

Inte en enda anfallare på bänken. Stokes borde väl ändå ha fått suttit på den?

Profilbild
    Mikael F on: 5 mars, 2016 kl. 15:43 #2875

Rob

Ja Stokes har ju varit i bra form på slutet och innan dess var Mulhern inne i ett målstim. Walters nätade i senaste matchen.

Visar 20 inlägg - 1 till 20 (av 76 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.