Nya laget 2016/17

Posted In: Gelderd End
  • Profilbild
    WhitesMOT on: 9 april, 2016 kl. 15:40 #4046

Mikael//

Jo det är en klar fördel att inte behöva betala en massa hyra, men det finns bara 2 vägar för oss i det. Köp tillbaka ER och TA eller fortsätt betala hyra. Vi kan inte ha hyran som ursäkt för att inte ha råd att satsa. Om det hänger på det då kan vi packa igen redan nu.

Både Derby och Boro har ordentliga lån/skulder om man ska tro denna

http://www.insidermedia.com/insider/national/146216-championship-club-club

Men det är inte storleken på skulderna som avgör det är vad man betalar av. Vi har haft en hisklig kostnad till GFH som nu skrivits om. En massa pengar har stoppats in för att stoppa blödningar men vi vet ännu inte vad återbetalningen på dessa lån är.

Hur man än vrider och vänder så kan jag bara se en väg ur detta hål. Någon måste upp med en rejäl summa pengar till spelare först och främst utöver alla andra omkostnader. Annars är vi fast i en evig dimma.

Hade vi haft ett bra scoutnätverk så hade vi kanske kunnat komma billigare undan. Nu har vi Massimo och Evans och deras ögon för fynd ger jag inte 5 öre för.

Profilbild
    Thord G on: 9 april, 2016 kl. 17:12 #4049

Konstigt att varenda tråd i stort sett mynnar ut i något som handlar om vår ägare.
    Mr. Kanallto.
    Mr. Know-it-all.
    Men med den attityden han hade när han köpte klubben , så får han ta mej fan ta skiten han får nu.
    Det är upp till han att visa att han är det han sagt sig vara.
    Infria löftena.
    Ta oss till PL.
    Köpa tillbaka ER O TA.
    Finns inga ursäkter längre.
    Vad har han för ursäkter egentligen ??
    Finns det några ??
    Inga.
    Håller inte att säga att – Jag visste inte hur illa det var med klubben.
    Upp till bevis.
    Eller gör en snygg sorti…..

M O T

Profilbild
    Mikael F on: 9 april, 2016 kl. 17:18 #4050

Satsa eller sälj 🙂

Profilbild
    Thord G on: 9 april, 2016 kl. 17:33 #4053

Bra Micke.
    Räcker med 3 ord !!!

Profilbild
    WhitesMOT on: 9 april, 2016 kl. 21:02 #4062

Hitta ingen bra så…

Micke….

” Applåd gif ”

🙂

Profilbild
    Thord G on: 15 april, 2016 kl. 16:48 #4173

Tycker Evans ska få de förstärkningarna han vill ha o se vart det barkar.
    Chans till uppflyttning var väl vad han lovade.

Paris1975
    Paris1975 on: 20 april, 2016 kl. 18:36 #4360

Målvakt: Behövs en ny som kan konkurrera med Sivestri.

Ytterbackar: vi har 2 av ligans bästa ytterbackar i Berardi/Taylor. kan behövas en bättre backup än Wotton till dessa om någon skulle gå sönder.

Mittbackar: Vi har 3 bra mittbackar i Bamba,Bellucci,Cooper. problemet är att det varvas superprestationer med div4 klass ibland. Där behövs en mittbacksgeneral som är så pass stabil att en dålig match aldrig existerar, eller ja iallafall inte varannan match som de tre ovan nämnda.

Mittfältare: Här har vi en hel drös med spelare. Kan vi släppa på några så självklart ska dessa ersättas. men i mitt tycke så har vi redan för många som inte används. Om det ska värvas här så ska det vara av högsta klass, annars så har vi bevisat att vi kan nyttja våra egna led istället.

Anfall: Här kommer vi behöva förstärka! Mycket talar för att Ante förvinner. Då står vi med Wood som jag tycker har gjort en bra första säsong där förväntningarna på honom vart enorma, 11 mål såhärlångt som kunde vart bra mycket mer om han inte hade bränt så mycket samt fått säsongen förstörd av skador. Doukara och Erwin tror jag är bra spelare att ha som backups och inhoppare och det är inte så tokigt att bägge av dem kan lira på en kant om så skulle behövas.

Får vi in 4-5 st riktiga klassvärvningar i sommar och inte bottenskrap som tidigare år så tror jag att vi blir att räkna med.

MOT

Profilbild
    Thord G on: 21 april, 2016 kl. 06:06 #4365

Mycket snack om promotion hit o dit.
    Ska bli intressant o se vad det mynnar uti.

Profilbild
    WhitesMOT on: 21 april, 2016 kl. 06:27 #4366

Terry, det är den tiden på året. Nya pengar måste in och då kommer lockropen. För vår del hänger allt på en väldigt skör tråd igen. Det är väldigt mycket som måste klaffa denna sommaren.

Profilbild
    Thord G on: 21 april, 2016 kl. 08:08 #4367

WMOT //

Tror du vår ägare fattat det ?
    Tycker han hamnar i en svårare o svårare sits.

Profilbild
    WhitesMOT on: 21 april, 2016 kl. 16:31 #4368

Fråga mej hellre vem som mördade Palme. Jag har ett säkrare svar där.

Profilbild
    Thord G on: 23 april, 2016 kl. 13:38 #4468

Läste på LUSCOS sida vad Cook o Co tjänar.
    Cook på 4000 i veckan
    Mowatt på 3000 i veckan
    Taylor på 2500 i veckan
    Om det stämmer , så kan man ju fundera på vad som kommer att hända under SS.
    http://www.dailystar.co.uk/sport/football/510111/Leeds-players-wages

Profilbild
    Thord G on: 24 april, 2016 kl. 11:03 #4524

Enligt DS så tjänar de 23 spelarna £147 000 per månad.
    Snittet blir £6 391,30.
    Har läst att snittet skulle vara betydligt högre.

sportcarl1
    sportcarl1 on: 24 april, 2016 kl. 11:24 #4525

nu är det ju daily mail som skrivit detta och inget är veriferat, men kan tänka mig att det kan stämma någorlunda hyggligt ändå. att snittet är högre är kanske inte så konstigt för det finns säkert många klausuler i spelarnas kontrakt efter antal spelade matcher, serieplacering etc som tillkommer, att våra ungdomar förtjänar mer i nästa förhandling är det väl inget tu tal om. inget att säga om att Wood som kommer från PL anfallare tjänar mest på 17000 heller, en var ju betydligt mer orolig för några år sedan då vi hade Morison,Hunt Warnock för att nämna några med skyhöga löner utan att prestera i närheten av vad de förtjänade

sportcarl1
    sportcarl1 on: 24 april, 2016 kl. 12:08 #4529

spelarbetyg enligt Vital Leeds
    Silvestri 6
    Bellusci 6
    Bamba 6
    Cooper 6
    Taylor 8 MoM
    Bridcutt 7
    Diago 6
    Cook 7
    Wood 7
    Dallas 7
    Erwin 5

Botaka 7
    Coyle 7
    Murphy 7

Profilbild
    Norman Hunter on: 25 april, 2016 kl. 11:29 #4534

Daily Stars artikel om löner som de knåpat ihop med hjälp av Football Manager är rena gissningar. Det framgår ju av artikeln…

Sen tror jag inte att de är helt fel ute, snittet stämmer ganska bra med det som redovisats i årsredovisningar för några år sen. Vi hade en diskussion om detta för några månader sen och då fanns det några som visade på källor som visade högre löner för den senaste säsongen. Det är säkert möjligt då jag inte läst den senaste årsredovisningen och tv-avtalen har väl gett lite mer pengar på sistone om jag inte missminner mig.

Profilbild
    Thord G on: 25 april, 2016 kl. 12:44 #4535

Norman

Låg inte snittet runt 9000 – 10000 då ?

Profilbild
    Thord G on: 26 april, 2016 kl. 10:57 #4543

Man går ut o vill att folk ska köpa seasontickets nu.
    Tycker att man borde gå ut med lite info om vad som är på G.
    Vad är planerna.
    Ska man köpa biljetter , så vill man kanske vet till vad.

sportcarl1
    sportcarl1 on: 26 april, 2016 kl. 11:18 #4544

Är väl brukligt att säsongsbiljetterna släpps vid denna tiden varje år. Enda skillnaden mot tidigare säsonger är att man får minst tbx 25% om vi inte går till play off

Profilbild
    Norman Hunter on: 26 april, 2016 kl. 14:02 #4546

Thord G//

det var de siffrorna som nämndes i sammanhanget, ja.

Visar 20 inlägg - 41 till 60 (av 213 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.