Silly Season 2016/17

Posted In: Gelderd End
  • Profilbild
    Thord G on: 26 juli, 2016 kl. 01:03 #6308

Läste någonstans att GFH har rätt till minst £3m om året fram till 2032.

Profilbild
    Norman Hunter on: 26 juli, 2016 kl. 08:35 #6309

Thore//
    FL:s regelverk säger att ägarna har ett maxbelopp de kan skjuta till. Vetinte exakta siffran nen den minskas faktiskt varje år, skulle uppskatta att den ligger på £3-5m i år.
    Jag kan inte brittisk lagstiftning men i Sverige kan man som enskild aktieägare låna ut pengar till bolaget utan att ändra ägarförgållandet (villkorat eller villkorslöst). Då blir det dock inte mer än vad FL tillåter och det är inga stora summor. I synnerhet inte när verksamheten går minus varje år och vi måste använda delar av ägartillskotten för att täcka förlusterna. Ska större pengar skicka in i bolaget och kryphålen, som whitesmot nämner, utnyttjas då lär samtliga aktieägare vara med på tåget på ett eller annat sätt.

Profilbild
    Thord G on: 28 juli, 2016 kl. 09:53 #6330

Sälj Charlie Taylor.

sportcarl1
    sportcarl1 on: 28 juli, 2016 kl. 15:25 #6337

Oroväckande lugnt på transfer fronten denna veckan . Vi har ju egentligen bara 2 innerbackar disponibla till premiären. Osäker på hur bra mcKay

Fredrik Karlsson
    Fredrik Karlsson on: 28 juli, 2016 kl. 15:29 #6338

Förväntar mig verkligen att vi tar in en mittback till. Att endast skeppa iväg Bellusci och plocka in Bartley lär inte göra någon stor skillnad, bortsett från att ge ett mer harmoniskt omklädningsrum.

Profilbild
    Robert Pekkari on: 31 juli, 2016 kl. 22:37 #6408

Såg nåt rykte om Erik Israelsson från Bajen till Leeds. Nån som hört något?

Profilbild
    Thord G on: 1 augusti, 2016 kl. 07:05 #6409

Erik var nog bara ett rykte.

Bridcutt förstår jag om vi jagar o måste in med minst en CB åxå.

Profilbild
    Robin Persson on: 1 augusti, 2016 kl. 09:12 #6411

Hoppas innerligt att Bridcutt blir klar till premiären. Frågan är hur hans status är sett till formen. Har väl varit rätt oönskad i Sunderland om jag förstått det rätt.

Profilbild
    Robert Pekkari on: 1 augusti, 2016 kl. 14:23 #6414

Pablo Hernandez känns lite spännande, 3 mål och 4 ass på 24 matcher i La liga. Vågar man hoppas på att han fyller ut luckan efter Cook?

sportcarl1
    sportcarl1 on: 1 augusti, 2016 kl. 16:10 #6416

Hernandez blir förhoppningsvis vår iceing of the cake, vår Xavi eller Silva. Sjukt sjukt bra, har sett några minuters klipp på Youtube och jag är inte lättimponerad men här fick jag ge mig, pure class. Swansea gav 5,5 miljoner pund för honom 2012 så det är ingen dussinlirare

Leeds så klart!
    Leeds så klart! on: 1 augusti, 2016 kl. 16:10 #6417

Pablo känner jag väl till sedan hans tid i Valencia. Ojämn. Bra insatser varvades med dåliga. Var han inte på humör så kunde han bara småjogga och titta på. Vanligtvis ytter.
    Nu är han 31 år så han lär knappast ha blivit en bättre spelare efter 18 månaders utlåning till arablag.
    Onödig lönekostnad.
    En billig paniklösning luktar det.
    Hoppas verkligen inte att vi köper loss honom efter låneperioden (6 mån.).

Att jämföra Pablo med Xavi/Silva är som att jämföra Wood med Zlatan…

sportcarl1
    sportcarl1 on: 1 augusti, 2016 kl. 16:18 #6418

Jag menar Xavi och Silva på championship nivå. Han är en spelare som han göra skillnad. Självklart är citys Silva bättre han är ju landslagspelare absolut internationell toppklass . Men vad Silva betyder för City vill man att Hernandez skall vara för Leeds att han egentligen är för bra för denna nivå, som Strachan var en gångs i tiden. Men återstår att se. Känns som en Monk värvning

Leeds så klart!
    Leeds så klart! on: 1 augusti, 2016 kl. 16:28 #6419

Jo, eftersom Pablo är utlånad av Swansea så är givetvis paret Bollen/Munken skyldiga. Cellino letar bara spelare från Serie B/C.

Pablo spelade för övrigt med Mata och Silva i Valencia.
    Ingen chans att konkurrera med dessa herrar så han såldes till Swansea.
    Sista tiden i Swansea fick han “äran” att bli bänknötare så jag blev knappast förvånad över att Swansea lånade ut honom till ett arablag.
    Inte många köpare som står i kö för käre Pablos tjänster.

Profilbild
    Thord G on: 6 augusti, 2016 kl. 11:24 #6501

Läser på ryktes sidorna.
    Leedsunitednews mm o det är rykten om spelare till höger o till vänster o upp o ner men inga rykten om mittbackar.
    Måste väl var prio ett just nu.
    Ett stort prio dessutom

sportcarl1
    sportcarl1 on: 6 augusti, 2016 kl. 12:20 #6502

jag har både läst och hört rykten om mittbackar, som Lescott, Bell och Moore

Profilbild
    Hartey on: 6 augusti, 2016 kl. 12:25 #6503

Liam Moore har inte fått ett tröjnummer i Leicester. Ingen aning om hans kontrakt men KÖP

Profilbild
    Robin Persson on: 6 augusti, 2016 kl. 12:32 #6504

Inga news kring Bridcutt?

Profilbild
    Thord G on: 10 augusti, 2016 kl. 15:49 #6676

BREAKING NEWS | #BristolCity’s Luke Ayling is said to be having a medical at #LeedsUnited today ahead of a move. Thank you to the follower who told me this, he asked for me not a mention his name so I won’t, but he told me that a mate of his is best mates with another Bristol City player and he told him it. It’s complicated and it might not be the most reliable of sources so you have my apologies now if this isn’t true.

Profilbild
    Thord G on: 10 augusti, 2016 kl. 15:51 #6677

Joe Rawson ‏@joerawson 6 min6 minutter siden Vis oversettelse
    I don’t have names but #lufc should announce the signings of a midfielder and a rb before the weekend.

Profilbild
    Thord G on: 11 augusti, 2016 kl. 11:53 #6741

Går rykten om Charlie Adam igen

Visar 20 inlägg - 101 till 120 (av 124 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.