Svar till: Vart är vi på väg? Vi är mer än 25% in i säsongen!!

Hem Forum Gelderd End Vart är vi på väg? Vi är mer än 25% in i säsongen!! Svar till: Vart är vi på väg? Vi är mer än 25% in i säsongen!!

Stonefree
Stonefree on: 18 februari, 2017 kl. 14:38 #10793

Hallå där allihopa.

Det var ett tag sedan jag drog det första inlägget i den debatten. Som sagt slutet börjar närma sig, 14 matcher tillbaks. Leeds har 6 poäng tillgodo till 7:e platsen. Om det räcker till play off? Jag vet inte! Hjärtat säger ja. Huvudet nja! Vi har haft mycket tur i matcherna som har gått våran väg. Jag tycker att lägsta nivå hos Leeds är för låg och högsta nivån för sällan för att vi ska vara 100% säkra på en slutspelsplats. Om vi endast tar säsongen från nyår och fram till i dag, så såg det riktigt bra ut till att börja med, vi tog tag i taktpinnen mot Rotherham och följde ut det med årets/säsongens match mot Derby, vi spelar ut dem fullständigt. Då börjar både mitt hjärta och hjärna säga, hur bra är vi egentligen? Vi klättrar och det verkar som spelarna börjar förstå varann, vi är ett lag! Efter slutsignalen mot derby har vi spelat 6 matcher. 3 vinster och 3 förluster! Det kan kanske anses som okej. Men plockar man ner det lite så är det matcher mot 4 bottenlag 1 mittenlag och 1 topplag. Har vi spelat bra i någon utav matcherna? Mot Nottingham, ja. Mot Bristol C? bitvis, men man får inte som topplag sluta spela fotboll som vi gjorde vid 2-0 mot dom. Mot Blackburn gjorde vi en match som höll på att kosta dyrt, när Blackburn gjorde 1-1 var vi färdiga, vi hade stor tur som fick in 2-1 på Jansson´s nick. Då kan man ju självklart använda klyschan, ” vi vann” det gjorde vi, men man måste kräva lite mer ibland än att bara vinna på tur mot bottenlag. Visst är CS en svår liga, helt klart den bästa 2:e liga i världen. Mot Barnsley och Huddersfield fick vi en läxa i hur mycket det gör, när man ger 100% trots man på pappret är ett sämre lag än Leeds. Själv var jag enormt imponerat av just Huddersfield, tror de har stora möjligheter att ta en direkt plats till PL om Brighton börja svikta. Mot Cardiff var det bedrövligt, det är sådanna matcher man inte får förlora om man ska vasra med i toppen när det är slut. Då får man ta på sig blåstället och kämpa allt man orkar, inte ens det förmoda vi mot ett mediokert Cardiff. Alla visste att Bamba skulle komma “hem” och göra allt som stod i hans makt att bevisa att vi gjorde fel som kastade ut honom ur klubben, alla vet att utmanar man Bamba en mot en i duell är han rökt, vad gör vi? jo långa bollar som han kan bryta direkt och nicka bort.
I dag gäller det Traktor Boys borta. Jag har ingen aning om hur det kommer att gå. Ingen blir gladare än jag om vi vinner. 1 poäng är inte heller att förakta, men får vi stryk i dag, då tror jag tyvärr att vi är inne i en formsvacka, vilket inte är lägligt tillfälle, för vi står inför Sheffield nästa vecka, då måste vi vinna. Vi får se i eftermiddag hur det går.
Jag tycker också att vi under januari fönstret gjorde ett magert intryck om man jämför med de övriga topplagen. Vi skrev kontrakt med Hernandez, säsongen ut. Jansson pris är klart, men det är ju inte på skrivit och klart ännu. Vi lånar in 2 spelare i Alfonzo och Barrow , bra spelare både 2, men ska man satsa på lite längre sikt, hjälper det inte att halva truppen är på lån eller utgående kontrakt.

Hjärtat säger fortfarande ja vi går upp eller åtminstone kvalspel
Hjärnan är mer tveksam, men om flytet i de dåliga matcherna håller i sig, kan det gå.
Han den andra lilla som bor inuti mig. Tror det kommer att bli väldigt tufft om vi inte spelar bättre i de återstående matcherna.