Svar till: Övrig sport

Hem Forum Gelderd End Övrig sport Svar till: Övrig sport

Hartey on: 9 februari, 2016 kl. 20:53 #2058

Jag följer New York Islanders rätt bra.Riktigt fina idrottstyper bland NHL-spelarna. Dom får lära sig att vara ödmjuka från början och dom är totalt motsatsen till alla divafasoner som fotbollsspelarna håller på med.Har sett sex hemmamatcher med Islander då vi varit i NY och visst har Islanders en liten klack. Stämningen finns annars överallt och det kan vara bra tryck emellanåt men det är ju inte på liv och död som i England.Tror fotbollen skulle ha mycket att lära av NHL-hockeyn. Lönetaket till ex.Dom sist placerade lagen får alltid först välja dom mest lovande i draften varje år och det är oftast dom såg går högst på draften som utvecklas till världsstjärnor.Typ Crosby och Foppa och Islanders Tavares gick bland dom bästa.Det jag inte gillar är att folk bara äter på NHL-matcherna även under perioderna så många missar 20% av matcherna som aldrig skulle hända på ER.Gillar inte heller en stängd serie även om Leeds skulle tjäna på att komma in i högstaserien gratis:-) I Sverige skiter jag fullständigt i hockeyn, allt går ut på livsfarliga huvudtacklingar på spelare med blicken vänd ifrån 🙁