Svar till: Nya laget 2016/17

Hem Forum Gelderd End Nya laget 2016/17 Svar till: Nya laget 2016/17

Profilbild
Mikael F on: 7 april, 2016 kl. 16:48 #3953

Det är återigen många oklarheter inför nästa säsong. Vem kommer äga klubben? Vem kommer leda laget? Hur kommer vi spela? Vad har vi för budget? Allt det påverkar vilka positioner vi kommer förstärka och med hur bra spelare. Jag tror att den nuvarande truppen är lättast att anpassa till någon variant av 4-3-3 och att budgeten vi har är låg, så utgår ifrån det.

Målvakter: Ser acceptabelt ut, hade gärna sett ett stabilare förstaval men pengarna är bättre spenderade på andra områden.

Innerbackar: Är egentligen bara Cooper jag vill behålla. Bamba och Bellusci är för ojämna för min smak, även om dom ibland kan vara riktigt bra. Vi borde kunna få en liten slant för dom båda som jag skulle spenderat på en ung och lovande och en beprövad av hög och stabil kvalitet som ska leda backlinjen. Wootton är kass men klagar inte utan gör sitt jobb, ett hyfsat fjärdeval tills någon slår igenom i u-21.

Ytterbackar: Ser ok ut, Denton gör det bra i u-21 så täckningen är godkänd på båda sidorna.

Innermittfältare: In med Bridcutt permanent och någon offensiv som gillar att springa i djupled och ta avslut(jag hade testat Sloth här först). Släpp Adeyemi, han har varit ok men inte tillräckligt för att köpa. Sälj Bianchi. Annars ser det hyfsat ut, skulle dock ge Phillips fler matcher alternativt lånat ut honom.

Yttermittfältare: In med en offensiv målgörande ytter, ett förstaval på positionen. Behåll Carayol om han är billig, annars köp en likvärdig spelare. Låna ut Botaka, en akademispelare som typ Walters kan vara fjärdeval.

Anfallare: Släpp Antenucci, sälj Doukara. In med en erfaren backup till Wood, någon med ett pålitligt målfacit. Tror att Erwin kan funka som tredjeval, annars så har vi ju Mulhern och Stokes i u-21 som gör det bra.