Svar till: Nya laget 2016/17

Hem Forum Gelderd End Nya laget 2016/17 Svar till: Nya laget 2016/17

Profilbild
WhitesMOT on: 8 april, 2016 kl. 18:18 #3977

Men du måste ju fortfarande betala löner till spelarna för 6 miljoner. En anfallare i 4 miljonersklassen som du vill ha kommer inte signa för peanuts. Han kommer vilja ha en bra lön. Förmodligen samma som 3-4st från din sparka ut lista sitter på tillsammans.

Du har 16st kvar plus några från egna led. Ska vi säga 4st ? Då får vi en väldigt orutinerad trupp på 22 man när vi lägger till mittbacken och anfallaren för 6 mille.

2st är just nu på lån. Carola kanske går att fortsätta låna men Bridcutt tvivlar jag starkt på går att lösa på det viset. Han sitter på PL-lön och Sunderland kommer nog vilja ha lite. Hur löser vi det ?

2st “satsar” vi på säger vi. Taylor och Cook sitter med kontrakt som går ut sommaren 2017. Låter vi dessa löpa ut bara eller vi ska förlänga ? Om vi vill förlänga kommer dom nog vilja ha mer än dom har idag va ? Troligtvis dubbelt vad dom har så där försvinner 2 löner till från skräplistan. Kommer dom se “satsningen” på 2 spelare och verkligen vilja förlänga ?

Sorry men jag ser inte logiken i denna så kallade satsning. Jag ser logiken i den om allt bara handlar om att balansera böckerna kortsiktigt men då är det inte fotboll vi ska hålla på med. Om planen är att play it safe så kommer ännu fler så kallade lingonlag typ Norwich snabbt springa om oss.