Svar till: Nya laget 2016/17

Hem Forum Gelderd End Nya laget 2016/17 Svar till: Nya laget 2016/17

Profilbild
WhitesMOT on: 8 april, 2016 kl. 22:54 #3988

Först var det inte realistiskt och sen vill du inte peka finger. Vilket ska det vara ?

Såklart det är upp till var och en. Det är bara att jag tror inte på modellen med att sälja för att köpa. Inte i vårt läge. Vi är i ett väldigt djupt hål och vill vi ur det så måste någon ta första smällen. Och då menar jag inte stoppa blödningen så som det sägs Massimo har gjort. Inte för att jag säga att det är fel utan för att sättet det gjorts på har kostat så otroligt mycket. Tydligen går vi inte med mängd av förlust men vi går dock med förlust. Massimo själv har sagt att detta året kommer vara värre än året som redan rapporterats. Under tiden har fler och fler tappat intresse och tro. Pengar går förlorade tack vare att fansen behandlats som skit. Många säger sig inte vilja förnya sina årskort vilket sen spinner ut i andra missade intäkter.

Detta är inte fansens fel att vi är där vi är. Vi har hängt i mer än vad klubben egentligen förtjänat. År efter år av lögner och ändå har vi betalat. Det är dax att lögnarna betalar nu. Någon med resurser måste visa vägen och den som tagit på sig rollen är Massimo. Om han inte är villig att leda så kommer vi bara längre och längre ner i hålet. Sälja för att köpa är inte att satsa. Det är bara konstgjord andning.

Så länge vi accepterar den filosofin så kommer bara turen kunna lyfta oss. Tur tror inte jag på iaf.

Att använda Byrams pengar på nya spelare och göra sig av med möget i truppen är inte fel. Men det kommer inte lyfta oss. Det är bara plåster på en blödarsjuk. Det behövs mer. Mycket mer. Och det måste komma nu. Realistiskt ? Ja det är det om Massimo vill det. Han är ju miljardär. Eller är han det ?