Svar till: Så skönt att slippa läsa den eviga pro/con-skiten på SF

Hem Forum Gelderd End Så skönt att slippa läsa den eviga pro/con-skiten på SF Svar till: Så skönt att slippa läsa den eviga pro/con-skiten på SF

Leeds så klart!
Leeds så klart! on: 6 maj, 2016 kl. 17:48 #4728

Sir Rob,
(Japp, du har blivit adlad pga ditt gedigna arbete med LUSS 🙂 )
Folk är inte smarta. Så enkelt är det.

WMOT,
Allt har redan sagts i tidigare pro/con-diskussioner.
Resten är bara upprepningar.
Ingen part kommer att lyckas övertala den andre.
Diskussionen kan bara avbrytas om/när Cellino säljer, vilket han inte verkar vilja inom den närmaste framtiden.
Fast skulle det mot förmodan ske så har vi snart en liknande pro/con-diskussion om den nye ägaren. Bates, GFH, Cellino…Det slutar alltid på samma sätt.

Det enda som kan avsluta den negativa cirkeln är en ny klubbägare som är “larger than life”, klubbägarnas Messias, men någon sådan lär knappast vilja köpa denna nedgångna destruktiva klubb när det finns betydligt lättare/bättre alternativ på marknaden.

“Ja, men vi har ett massivt antal supportrar”. Jasså? Vem vill få en hög med gnällspikar/problem från ståplats på köpet?
Gnälliga ståplatsupportrar med stort klubbhjärta, och liten plånbok är en oönskad relik från det förgångna.
Du kan köpa en liten skitklubb utan supportrar och 11 världsspelare.
Snart har den skitklubben blivit kommersiellt lönsam med fler supportrar än Leeds.
Dagens attraktiva penningstarka supportrar finns i Asien. “Taste of the day” gäller för dessa -inte klubbhjärta.
En bra produkt säljer. En dålig produkt dör.
Tacka FA för den utvecklingen.

Jag ser hellre Leeds harva runt i Championship säsong efter säsong med en gnällig samling Leedstatuerade Alzheimergubbar på ståplats evigt tjattrande om hur stora Leeds än gång var än asiatiska plastsupportrar med Leedströja ena dagen och Chelskitröja den andra.
Eftersom jag inte heller tror på att Messias skulle kraschlanda i Leeds av alla ställen på jorden så undviker jag gärna att Leeds ger sig in i den ekonomiskt dopade bubbla PL har blivit.
Förra gången det försöktes slutade allt med en tragedi som nära nog
dödade klubben helt.
Innebär detta att jag får stå ut med klubbägare som Cellino, någon som bevisligen saknar nödvändiga medel (ekonomiska och intelligenta) för att ta Leeds till PL, och för klubbens bästa eftersom han inte är kapabel att lyckas bör undvika detta – “so be it”.