Svar till: Så skönt att slippa läsa den eviga pro/con-skiten på SF

Hem Forum Gelderd End Så skönt att slippa läsa den eviga pro/con-skiten på SF Svar till: Så skönt att slippa läsa den eviga pro/con-skiten på SF

Profilbild
WhitesMOT on: 6 maj, 2016 kl. 21:37 #4734

Hartey //

Underbar blandning i ditt inlägg där 🙂

Jag kan förstå dina tankegångar kring det där med gnälliga supportrar och nya ägare. Men jag lever fortfarande på hoppet att någon där ute kan se potentialen i det hela. Om du är villig och orkar vända alla gnällspikar så är jag övertygad om att du har en betydligt mer solid och billigare investering än att köpa ett no-name lag och fylla det med stjärnor. Det är jag mer rädd för kommer vara en dagslända och väldigt dyr att underhålla. Lyckas du inte ordentligt så kommer nog dina kunder dra till nästa plastprojekt rätt så fort.

Och jag håller med dej om att hellre harva i CS än att bli ett plastlag. Men inte harva som vi gör nu när många inte känner igen sin klubb. Själen är berövad nästan helt.

Detta är den största anledningen till att jag är så positiv till LFU. Vi tar hand om vår klubb och kan inte skylla på nån om det går snett. Vi har mer eller mindre full insyn och ingen kan lova saker som sen inte utförs. Ingen kommer hålla på med en massa PR skit för att sälja biljetter. Alla kommer kunna se vad som krävs.

Såklart skulle ett sånt ägande innebära sina problem men då hade det som sagt varit upp till oss. Och ska jag vara ärlig så tror jag tror jag inte det är i närheten så svårt som en del vill göra det gällande. Sköts det bara snyggt och ordentligt så kommer du dra till dej intresse du knappt trodde fanns. Kanske inte för att lägga £10m på nya spelare bara så där i början men runt hade det gått. Och alla hade förstått bättre när obekväma beslut behövdes. Det hade varit vår klubb igen.